Stadskampen 2026

Lördag den 30/5 så var det då dags för stadskampen 2026. Denna gång var alla tre städerna med, dvs Malmö, Lund och Helsingborg. Helsingborgs deltagande var extra roligt eftersom man har stöpt om sig som renodlad squashklubb med namnet ”Helsingborgs Squashklubb”.

På deltagarsidan visade det sig bli en utmaning för alla tre klubbarna. Helsingborg hade svårt med datum, Malmö hade väldigt svårt att överhuvudtaget få spelare till eventet, och Lund drabbades av tre relativt sena avhopp. Efter lite knåp, lock och pock så hade vi i alla fall i princip 7 seedade spelare. Malmö hade fått ihop ett fruktansvärt formtoppat lag så Lund och Helsingborg var i princip chanslösa där.

Från Lund deltog Jesper, Eric, Cyrille, Mathieu, Magnus och Per. Tyvärr hade vi ingen dam men fick låna in Rebecca Burri från Malmö.

Tuffa matcher och god kamratskap genomsyrar tävlingen och vi hade det riktigt trevligt. Några få tappra stannade och tittade på en välspelad ”The Club KM” final och efter det njöt vi av lite pizza och tittade på final mellan PSG mot Arsenal i nån fotbollscup…. 😉

Stadsmatch

Lördag den 30:e maj så går fajten mellan Lund, Malmö och Helsingborg på The Club (Stadiongatan 60, Malmö)

Som medlem i LundsSquash har du fått ett mejl den 6:e maj klockan 20:00 där du kan anmäla dig till detta spännande event. Har du missat mejlet så kan du klicka här.

För dig som inte har deltagit tidigare så försöker vi alltså få ihop jämna lag mellan de tre klubbarna, c:a 7 spelare från varje klubb. Det innebär att alla (både män och kvinnor) ska känna sig manade att anmäla sig oavsett spelnivå, men att vi inte kan garantera att alla anmälda får plats i laget. Utmaningen är ju som sagt att hitta matchande spelare från respektive klubb för att vi ska få så jämna matcher som möjligt.

Får du inte plats i laget så hoppas vi såklart att du vill komma till The Club lördagen den 30:e maj för att heja på LundsSquash.

KM Final och sista söndagsträningen

Söndagen den 7:e juni är den sista söndagsträningen inför sommaren. Efter denna dag får man på egen hand se till att hålla sig i god squashform.

Söndag den 7:e juni är också då finalen för LundsSquash KM går av stapeln. Klockan 18.30, dvs efter den sista ordinarie söndagsträningen så bjuds vi på en spännande final. Vilka kommer att spela? Kika på följande länk för att bli informerad !
Du kommer väl dit och hejar på?