Lördag den 30/5 så var det då dags för stadskampen 2026. Denna gång var alla tre städerna med, dvs Malmö, Lund och Helsingborg. Helsingborgs deltagande var extra roligt eftersom man har stöpt om sig som renodlad squashklubb med namnet ”Helsingborgs Squashklubb”.

På deltagarsidan visade det sig bli en utmaning för alla tre klubbarna. Helsingborg hade svårt med datum, Malmö hade väldigt svårt att överhuvudtaget få spelare till eventet, och Lund drabbades av tre relativt sena avhopp. Efter lite knåp, lock och pock så hade vi i alla fall i princip 7 seedade spelare. Malmö hade fått ihop ett fruktansvärt formtoppat lag så Lund och Helsingborg var i princip chanslösa där.
Från Lund deltog Jesper, Eric, Cyrille, Mathieu, Magnus och Per. Tyvärr hade vi ingen dam men fick låna in Rebecca Burri från Malmö.
Tuffa matcher och god kamratskap genomsyrar tävlingen och vi hade det riktigt trevligt. Några få tappra stannade och tittade på en välspelad ”The Club KM” final och efter det njöt vi av lite pizza och tittade på final mellan PSG mot Arsenal i nån fotbollscup…. 😉








