Stadskampen 2026

Lördag den 30/5 så var det då dags för stadskampen 2026. Denna gång var alla tre städerna med, dvs Malmö, Lund och Helsingborg. Helsingborgs deltagande var extra roligt eftersom man har stöpt om sig som renodlad squashklubb med namnet ”Helsingborgs Squashklubb”.

På deltagarsidan visade det sig bli en utmaning för alla tre klubbarna. Helsingborg hade svårt med datum, Malmö hade väldigt svårt att överhuvudtaget få spelare till eventet, och Lund drabbades av tre relativt sena avhopp. Efter lite knåp, lock och pock så hade vi i alla fall i princip 7 seedade spelare. Malmö hade fått ihop ett fruktansvärt formtoppat lag så Lund och Helsingborg var i princip chanslösa där.

Från Lund deltog Jesper, Eric, Cyrille, Mathieu, Magnus och Per. Tyvärr hade vi ingen dam men fick låna in Rebecca Burri från Malmö.

Tuffa matcher och god kamratskap genomsyrar tävlingen och vi hade det riktigt trevligt. Några få tappra stannade och tittade på en välspelad ”The Club KM” final och efter det njöt vi av lite pizza och tittade på final mellan PSG mot Arsenal i nån fotbollscup…. 😉

Stadsmatch

Lördag den 30:e maj så går fajten mellan Lund, Malmö och Helsingborg på The Club (Stadiongatan 60, Malmö)

Som medlem i LundsSquash har du fått ett mejl den 6:e maj klockan 20:00 där du kan anmäla dig till detta spännande event. Har du missat mejlet så kan du klicka här.

För dig som inte har deltagit tidigare så försöker vi alltså få ihop jämna lag mellan de tre klubbarna, c:a 7 spelare från varje klubb. Det innebär att alla (både män och kvinnor) ska känna sig manade att anmäla sig oavsett spelnivå, men att vi inte kan garantera att alla anmälda får plats i laget. Utmaningen är ju som sagt att hitta matchande spelare från respektive klubb för att vi ska få så jämna matcher som möjligt.

Får du inte plats i laget så hoppas vi såklart att du vill komma till The Club lördagen den 30:e maj för att heja på LundsSquash.

KM Final och sista söndagsträningen

Söndagen den 7:e juni är den sista söndagsträningen inför sommaren. Efter denna dag får man på egen hand se till att hålla sig i god squashform.

Söndag den 7:e juni är också då finalen för LundsSquash KM går av stapeln. Klockan 18.30, dvs efter den sista ordinarie söndagsträningen så bjuds vi på en spännande final. Vilka kommer att spela? Kika på följande länk för att bli informerad !
Du kommer väl dit och hejar på?

Malmö Squash Open 2026 

Helgen den 10-12 april var det dags för Malmö Squash Open. Från LundsSquash deltog 7 spelare varav två juniorer. Det fanns många deltagande klasser och vi som var där fick även bevittna PSA spelare i denna PSA-satellit-tävling. Love Mattsson och Magnus Sydoff hamnade precis utanför prispallen i sina respektive klasser, men det som var desto roligare var att syskonen Brown tog guld respektive silver i klassen Junior D.

Resultat

Ingen söndagsträning 5/4

På påsksöndagen, den 5 april, så går en racketlon tävling av stapeln på Victoriastadion. Av den anledningen så har LundsSquash ingen söndagsträning denna dag, utan den söndagen flyttas till den 7/6 istället.

(Inlägget är publicerat den 1:a mars)

Veteran SM 2026

Helgen den 14-15 mars gick Veteran SM av stapeln på The Club i Malmö. Hela 9 spelare hade anmält sig från Lunds Squash.

Det blev många och tuffa matcher och några lyckades även plocka med sig en medalj hem till Lund igen. Ett mycket trevligt event som The Club, med Micke Bische i spetsen hade anordnat.

Ny hjälpreda

LundsSquash har fått en ny hjälpreda. Det är AI Simon som kan svara på frågor om saker som rör LundsSquash. Man kan antingen skriva till Simon eller prata med honom genom att klicka på telefon-ikonen. Simon kan svara på saker som det finns information om på vår hemsida – han vet inte allt men förhoppningsvis så kan han hjälpa dig som undrar över olika saker som är kopplat till vår stege.

Du hittar Simon längst ner till höger på sidan. Prova att klicka på ”Prata med AI Simon” för att testa.

Ett stort tack till Terry Mammis och hans företag SmartClick för att vi får hjälp av Simon!

AI Simon
AI Simon

Avtackning

LundsSquash har avtackat avgående styrelseledamoten Zoran Stambolovski för en lång tjänst med en flaska bubbel. Zoran har varit en tillgång i legala frågor och lovade att även fortsättningsvis hjälpa klubben med den typen av spörsmål om vi behöver det.

Samtidigt kan nämnas att klubben nu har några nya medlemmar i styrelsen. Styrelsens sammansättninge hittar du här.

Extra årsmöte

Härmed kallas samtliga medlemmar till ett extra årsmöte söndagen den 28:e september klockan 14.00. Mötet hålls i föreningslokalen på Victoriastadion (lokalen ligger mitt emot fäktningen).

Anledningen till mötet är att styrelsens sammansättning förändras. Inga övriga punkter på dagordningen.

Plats: Föreningslokalen, Victoriastadion
Datum: Söndagen den 28 september
Tid: 14:00

Dagordningen hittar du här.

Protokollet från mötet hittar du här.